Bildspråk

 
Alla bilder kan inte vara spektakulära. Vissa måste få vara tystlåtna, som viskningar. Fragment kanske. Kanske inte på något sätt starka nog att stå ensamma, men ändå en viktig del i en helhet. Jag tror att vi lätt glömmer bort det i en värld där vi ofta publicerar bilder en och en, i vissa fall i "album" utan att de kan synas tillsammans på ett bra sätt. Sak samma om vi är beroende av likes/favoritmarkeringar/kommentarer eller inte, vi kan lätt glömma ändå.
 
Här på bloggen råder en sorts helhet och det finns en kontext, men samtidigt är det lätt att glömma bort alla andra sidor bilderna har. Det går inte riktigt att göra helt rätt känns det som?
 
Allmänt |
#1 - - jo, den där jonas:

att visa allt eller det bästa eller en ärlig sammanfattning eller eller.... äh vafan.

snygg bild förresten. jag tror den skulle passa bra som en ljus lith. en sån där lurig som man måste passa sig att inte överfixera för alla ljusa toner :)

Svar: Precis, går ju inte att vinna... Men kudos till oss alla som försöker? Hm, sådan lith har jag aldrig gett mig in på. Brukar köra knallhårt. Men nu har jag ju ett förstklassigt mörkrum att testa i. Den ska definitivt kopieras i alla fall, scanner + Delta 3200-korn = fiberhavregrynsgröt på grusgång
analogier.blogg.se

#2 - - jo, den där jonas:

det stenhårda är ju så jävla göttigt... och mmm, grus o korn :D
men jag har gjort några mjukare. hm.... ah, hade en-ish på flickr iaf. lät lite svärta krypa in https://www.flickr.com/photos/jonasfx/14876496395/ men jag ska ha andra där jag inte låtit nåt komma alls. tror din skulle passa med så där lite pepparkorn bara i de mörkaste.
ja, man kan väll göra en miljard varianter känns det som. jag vil verkligen prova att göra vanliga kopior och bleka dom för att sen litha på.

Svar: Absolut! Så länge kornet är skarpt. :) Vissa bilder förtjänar ju verkligen att experimenteras med om och om igen.
analogier.blogg.se

Upp