Bok?

 
När en annan bara sitter på häcken och bloggar om framtida planer så finns det dem som tar och skrider till verket istället. Min kompis Sara Joelsson (https://www.flickr.com/photos/sarajoelsson/) har under årets andra hälft svävat ut allt mer i sitt fotande, och när hon funderade på en ny leksakskamera (som jag redan äger ett ex av) så avrådde jag henne. För snävt användningsområde tyckte jag. Som tur är lyssnade hon inte på mig, och på bara någon månad hade hon kört fler rullar genom sin än jag någonsin gjort i min.
 
 
Jag kan med all säkerhet säga att den passade henne bättre än mig, och jag är mer än avundsjuk på att hon vågat göra en bok. Utan att vara klar med kameran (antar jag), utan ett specifikt projekt, utan text. Den gemensamma nämnaren är den konstiga kameran som fick henne att gå loss ordentligt. Nu väntar jag med spänning på mer, och på att få se vad hon tar med sig från leksakskamerornas värld in i sitt övriga fotograferande.
 
Så där kan man också göra, är väl allt jag vill säga. Kasta ut nojjan och konventionerna och bara göra någonting. Medans vi ängsliga typer sitter och skaldar om det stora brytet och så vidare. Kudos till rebellen!
 
Allmänt |
#1 - - Sara J.:

Tack för de fina orden! Jag är glad att poängen gick hem också. ;)

#2 - - Björn:

Cooooooolt!

#3 - - jo, den där jonas:

Störtcoolt, Sara!

och aaagh jag är så efter på bloggen din, Felix. Vill inte ens läsa förrens jag har tid att kommentera. skulle göra det ikväll men så "just det, ska bara kolla den här sidan först..." aaand you know how it goes. det får bli en annan gång, igen :P

Svar: Haha, jag som känner att jag knappt hinner skriva. Men ja, din frånvaro har noterats under en längre tid!
analogier.blogg.se

#4 - - jo, den där jonas:

ironiskt men det vart mest på jobbet som jag hade tid att sitta vid datorn ;)

Upp