Nytta och nöje

 
Bild nummer fyra sedan nystarten. Den är tagen och scannad innan bloggen lades ned vilket betyder att jag hade möjligheten att publicera denna förut men lät bli. Jag hittade den idag och kan knappt minnas rullen eller bilderna, förutom de sista två vilket daterar avslutet till våren 2015. Smaken förändras helt klart, och det ständiga arkivrotandet för bloggpubliceringar får mig att inse det.
 
Det kan vara så att jag sett mig mätt på många av mina senaste bilder och därför går bakåt. Kan också vara så att jag vill undvika att bara återpublicera bilder som dykt upp på Instagram det senaste året. Jag vill ju gärna komma med någonting nytt nu när jag äntligen bloggar igen. Skrivandet haltar fortfarande känner jag, men det kanske lossnar. Eller så blir det en annorlunda stil än sist, jag är ju trots allt i en annan sits just nu och har redan malt på om de för mig uppenbara sakerna.
 
Men för att upprepa mig: Färg är svårjobbat för mig. Jag tar en hel del bilder med färgfilm när jag tänker svartvitt, och då tenderar färgen att störa ut det jag vill förmedla. Men ibland är färgen huvudrätten, och då tycker jag om färgfotande igen. För en del saker.
 
Allmänt |
Upp