Göra om

 
Jag såg en bild av Peter Tillbergs målning Huset mittemot en gång, och den grävde sig visst ned i bakhuvudet och poppade upp igen när jag gick förbi ett hus på lagom avstånd en lagom solig dag. Det får mig att undra hur mycket annat som bygger mer på inspiration än jag tror. Det kanske var så länge sedan, eller en sån liten grej.
 
Igår fick jag nöjet att kolla på många bilder som en kompis tagit. Han är lägger inte ut mycket och ibland får man dra ut saker från honom när det gäller bilder från ett specifikt tillfälle. Så jag ser det som en stor grej att få sitta och kolla fritt i hans samling av både träffar och missar. Jag skulle inte bli förvånad om det gav mig idéer, även om det enda konkreta jag kan tänka på nu är att jag skulle vilja fota lite mer i färg.
 
Allmänt |
#1 - - Björn:

Den där bilden är inte dålig. Får en känsla som leder mig in i tankarna. På något udda sätt ger den min både funderingar och inspiration. Jag gillar verkligen den... men jag kan inte specifiera varför. På något sätt känns den bara rättt.. i ett sammanhang som jag ännu inte sett.

Svar: Hehe, jag har samma dilemma ofta när jag kollar på bilder. Det är svårt att säga vad som klickar, mer än att det gör det. "Känns bra" liksom. Försöker att bli duktigare men det är så enkelt att falla in på endast det tekniska.
analogier.blogg.se

Upp