Gift

 
Med risk för att låta som en hetsig streber så vill jag ändå säga detta:
 
I min överlevnadshandbok varnas det för att dricka av stillastående vatten. Man vet inte vilken skit som gror i den där pölen. Vad tror ni händer i stagnerade organisationer? Vad händer egentligen när ditt arbete blir en fast men ack så stillastående pöl? Den må vara vacker att titta på som ovan, men man bör passa sig för att dricka vattnet och lyssna på idéer från samma hörn av hjärnan hela tiden.
 
Jag hittar gärna min eventuella form, men inte tänker jag dämma upp om så sker. Allt eftersom pusselbitar börjar falla på plats tänker jag börja lyssna på allt fler galna idéer. Jag tänker bli bättre på att teckna spontant, eller börja måla akvareller istället för att ta upp kameran på resor. Kanske sammanfattar jag en hel månad i ett linoleumtryck? Lägger jag kameran på hyllan? Vem vet? Vem bryr sig? Nä just det. :-)
 
Allmänt |
#1 - - norrbotten emma:

fin blogg :)

Upp