Vardag var dag

 
Jag är hemma igen, och tillvaron känns fortfarande lite främmande. På kursen pratade jag med en del klasskompisar om hur kreativitet smittar av sig och hur mycket det gör för en att få umgås med andra kreativa människor dagligen. När samtalsämnena vid fikat sträcker sig från grafikpressar i vardagsrummet till intressant street art, eller beundrande av varandras nyinköpta pennor. Tyvärr så är det ju en distanskurs och nu ses vi inte förrens om två månader igen, så effekten kommer ju hinna avta.
 
Men visst borde man kunna göra mer för att få in detta i vardagen? Jag har ju en del vänner som är fotointresserade, några få konstnärssjälar som testar allt möjligt och är dessutom med i en förening där fotografi är det som för oss samman. Det är inte dåligt alls, men kanske behövs ännu mer? Kanske läsa fler bloggar? Jag tar gärna emot tips.
 
Allmänt |
#1 - - jo, den där jonas:

säkert inte nytt men det kan vara trevligt att gå tillbaks ibland. Omars inlägg hos online darkroom till exempel. jag blir alltid inspirerad att göra några prints efter att ha läst lite där :)
http://www.theonlinedarkroom.com/p/omars-darkroom-posts.html
med tanke på dina pressningsfrågor nyligen på filmfotoforum så kanske denna är intressant: http://www.theonlinedarkroom.com/2013/03/in-search-of-speed.html

Svar: Ja det var ett tag sedan jag läste där! Och så får jag tacka för leicaphilia, det var ju förvånansvärt mycket som inte fokuserade på prylarna. :)
analogier.blogg.se

Upp