Upptorkat

 
December har varit en trög månad fotomässigt. Det vanliga fick mig aldrig att plocka fram kameran, och jag kände mig inte så inkopplad. Sedan var det ju mörkt för det mesta och det fina ljuset(tm) höll sig långt borta bakom tunga moln. Att jag dessutom jobbade nästan hela tiden under första halvan av månaden gjorde inte saker enklare. Tyvärr kan jag inte ta bilder på mitt jobb över huvud taget, och lunchraster är det inte riktigt tal om.
 
Jag insåg att jag behövde jobba på ett annat sätt för att få lite fototid igen, vilket jag ville. Turligt nog hade jag en del film kvar i en kamera att göra slut på innan det stora skiftet till färre kameror (som ni kanske minns så tänkte jag reducera, men jobbet att fota slut på alla halva rullar är långt). Det var den perfekta medbrottslingen eftersom den inte hade massa inställningar och kunde användas med mina tjocka vantar. Så jag började hamra av bilder i farten på väg till jobbet eller mörkrummet i det lilla ljus som fanns. Pang pang pang, släpp loss.
 
Nu när jag ser bilderna så är jag glad över äventyret, det lossade på en del lite väl förstelnade idéer i mitt huvud som satt sig den senaste tiden. Insåg att jag gillar de här bilderna också, precis som förr. Och räcker tiden bara till sånt här där man inte ens hinner fokusera så får det väl vara så ett tag?
 
 
Allmänt |
#1 - - jo, den där jonas:

på-väg-bilder is da shit! eller ja, det är väll 80% av mina exponeringar så jag känner att jag får gilla det eller försöka ta ett krafttag för att fota annat :D

Upp