Inspiration

 
Jag skulle vilja sätta tänderna i en fotobok. Helst en lite mindre kring ett tema, med text. Någon stor retrospektiv coffe table-bok passar inte för tillfället. Tips?
 
Hösten är här när som helst, och tack vare att jag bara pluggar distanskurser kommer jag att behöva all energi jag kan få. Att byta en fysisk skola mot websidor ställer krav på din resistens mot lappsjuka, helt klart.
 
Men jag är inte bitter över höstens intåg, det är vackert och till och med gråa löv- och snölösa november bjuder på bra bilder. Och skulle det inte passa så kan ju plugget lika gärna skötas från soligare platser.
 
Allmänt |
#1 - - jo, den där jonas:

innan jag ens försöker att komma på nåt annat bra att tipsa om... du har väll haft dig en Byn med det blå huset? :)

Svar: Nope! Skammen. Johan Larsson fick upp mina ögon för den men jag har inte fixat fram ett ex. Nu i höst läser jag en kurs på UMU om dokumentärfotografi, vi kommer kretsa en del kring Sune Jonsson-centrumet. Så det blir väl hög tid nu?
analogier.blogg.se

#2 - - jo, den där jonas:

åh, kul! de verkar satsa mycket här på centrumet faktiskt.

säg till om det råkar bli nåt studiebesök så får vi ta o ses :)

Svar: 21-22:a november kör vi. Oklar om jag åker upp redan 20:e. Write it down. :D
analogier.blogg.se

#3 - - Björn:

Jag hörde om fotoboken "Flykt" av Anders Hansson som intervjuades i senaste P1-avsnittet av OBS. Lyssna på intervjun och se om det är något som kan kännas inspirerande.

Annars så har vi ju fotobokspris som delas ut i Sverige, det kanske finns något kul där som lockar? Jag minns en av de som togs upp i Bildradion tidigare i år som handlade om en som fotade ungdomar på landet med sina bilar. Svartvitt, suddigt och analogt.

Tror dock inte det var så mycket text i den senare iofs. Flykt vet jag inte all hur mycket text det är i.

Svar: Åhå. Jag ska kolla upp programmet.
Jag tror jag vet vad du pratar om, Tractor Boys av Martin Bogren. Jag snubblade över den när jag läste på om honom för ett bra tag sen. En annan bloggare pratade väldigt gott om hans bok Lowlands, som jag funderar på. Just nu finns lite pengar på kontot också, kanske värt att investera?
analogier.blogg.se

Upp