Utveckling

 
Två av mina vänner började på en årslång fotokurs idag. Jag avundas dem så klart, hur kul är det inte att gå kreativa utbildningar och bli utmanad? Det ser nämligen ut att bli ett arbetsamt år för dem, men så ska det väl vara om man ska få valuta för pengarna. Ingen idé att sitta och stryka varandra medhårs och göra nybörjarsaker?
 
Jag har inte pengarna till någon kurs, men det hindrar mig ju inte från att åtminstonde sätta ambitionen att haka på dem och utveckla mig själv under året också. Och mentorer får man väl hitta på andra platser. Det börjar kännas som rätt tid för ett skifte snart. Växla upp och göra mer med detta. Vad det blir är svårt att veta just nu, men jag vill göra mer än att ta bilder och lägga upp några på internet då och då. Bloggen har hjälpt mig framåt, den är lite av en tjuvstart kan man nog säga, eller nödvändig förberedelse.
 
De sista månaderna av 2015 hände mycket med mina kreativa sidor. Jag började spela gitarr och ukulele igen, målade för första gången sedan jag slutade skolan 2014 och apade mig mer med kameran (i stil med att gå ut och ta bilder på sin zombiesminkade kompis). Snart kommer skrivandet igång också. Bloggen då undrar ni? Ja visst skriver jag, men jag tänker mer på vad jag höll på med förr. Lyrik, ordvändningar, sångtexter, dagbok och knas jag inte riktigt kan placera. Förhoppningsvis kommer en del av detta smälta ihop i ett kommande projekt jag slipar på i bakhuvuet, vi får se.
 
Bildspråket den senaste tiden har varit annorlunda också, även om jag faktiskt tagit en del välfokuserade bilder. Men snabba idéer och hafsig form har stått i första rummet, jag har behövt det för att lossa på avtryckarfingret som var helt ihoprostat i november/början av december. Många besvikelser har det blivit, men också några riktiga vinnare som jag definitivt kommer fortsätta inspireras av.
 
Allmänt |
#1 - - jo, den där jonas:

Felix, en fontän av kreativitet! det är fan bra att hänge sig när man kan och känner suget! strike while the iron is hot -som manowar säger ;)

Svar: Japp nu är det bara att greppa och dra ut den i ljuset. Kreativiteten alltså. :)
analogier.blogg.se

Upp