Rulle 18

 
Rulle 18 var ganska länge sedan. Sen vår/tidig sommar 2012 tror jag. Jag hade fullt upp med att experimentera och lära mig nya saker, ett halvår tidigare fotade jag inte annat än fester med min kompaktkamera och var nöjd med det. Nu hade jag lyft penseln på allvar kan man säga, och det var en tid med många nya infall som provades. Några riktigt bra bilder finns i samlingarna långt innan jag egentligen borde ha varit bra. Inget slår nybyggarandan antar jag.
 
Ibland saknar jag min gamla Volvo 244 som bilden togs i. Min första bil som hängde med i cirka sex år, om än i rätt hinkigt skick till slut. Men den bjöd på många resor och äventyr, och en hel del kul i snön. Nu har jag i och för sig en ännu äldre, och på många vis häftigare, Volvo 145. Men precis som med det tidiga fotograferandet så finns ju inte nyhetens behag på samma vis. Kanske är det bara en tidsfråga, efter nästa förändring eller två-tre år ser jag dagens bilder på samma vis. En kombination av "Aah, jag ser vad du försöker göra.", "Men VARFÖR?" och "Jag vågade mer då". :-)
 
Allmänt |
#1 - - jo, den där jonas:

arbetar du dig bakåt? snart kanske du rullar i en amazon? ;)

Svar: Föga överraskande kanske, men jag har ju funderat på en Amazon rätt länge. :-) Men de är så små, så Duett har också funnits i tankarna. Passar bra om jag vill börja med ULF-kameror.
analogier.blogg.se

#2 - - jo, den där jonas:

klart du ska ha en sån här snygging, va? :)
https://www.flickr.com/photos/jonasfx/4808225842/in/album-72157645642865353/
surf's up!

Svar: Sheeit, ser ut som ett retrovykort från något Volvomuseum. :D Praktiska bilar det där!
analogier.blogg.se

#3 - - jo, den där jonas:

klart du ska ha en sån här snygging, va? :)
https://www.flickr.com/photos/jonasfx/4808225842/in/album-72157645642865353/
surf's up!

#4 - - jo, den där jonas:

wtf blogger strular haha nu kan jag kommentera "Skicka signerat som Linnéa" ochså är det en bild på en tjej på häst vafan :D

Upp