Film

 
Leker med tanken på att köra små miniprojekt där jag tar fyra-fem bilder som ser ut att vara stillbilder från en specifik film, stilmässigt då. Tänkte inte försöka likna Brad Pitt i Fight Club, bara spana in bildspråket. Tror det är både utmanande och roligt, och jag måste antagligen arrangera mer för att någonsin bli klar.
 
Ibland undrar jag vilken sorts film bilder som den här och den i gårdagens inlägg hade härstammat från?
 
Allmänt |
#1 - - jo, den där jonas:

ah, låter som ett intressant sätt att ta till sig bildspråk.
jag har också läst om en variant som tecknare använder: snabbskissa av scener som ser intressanta ut medans man ser filmen.

men dom två senaste? stumfilm om en man på väg. slutet förmodlingen nånting som karaktären finner en kär vän och går ifrån kameran lucky luke style. :)

Svar: Jo, tror det är givande men svårare än man tror. Kanske måste öva på sina belysningsskills... Annars så kan man ju härma andra fotografer också, men jag gillar det här tänket.
Hmm vi får väl hoppas på det! Själv har jag inget bra svar.
analogier.blogg.se

Upp