2016

 
Nyårsafton och dess idéer om att det nya året är mer än en kalendersiffra! Jag känner också lukten av den vita orörda duken, men egentligen så kan vi ju sätta våra brytpunkter var vi vill, utan relation till någonting annat. Avge löften, se en nystart, ta tag i saker, och så vidare. Men ja, nu blev 2015 till 2016 och tankarna går ditåt av sig själva. Sedan jag scannade mina senaste rullar från kamerorna utan kontrollmöjligheter har jag varit i ett mindre rus. Två rullar till har det hunnit bli, ingen av dem tog längre än 12 timmar att slutföra.
 
Det mesta på dem är så klart inte bra (vad jag kan se på de ännu blöta negativen) men ändå! Jag är ute och ser, letar bilder och vågar. Funderar inte mycket på den röda tråden faktiskt, och kanske kommer jag att låta en sån kamera vara nummer tre i min arsenal. Jag som lovade mig själv att bara ha en för färg och en för svartvitt... Men nytt år, nya idéer då! Och brutna löften hör ju ändå nyår till!
 
Allmänt |
#1 - - jo, den där jonas:

ja, vafan. klart killen ska ha leksakskamera! en släpp loss-kamera :)

på tal om nyår så gjorde jag ett årsbingo igen. samla 9 grejjer som jag vill ska hända och sätt upp i 3x3 rutor. vart ingen bingo förra året men nästan! jag har dock nedgraderat mina "framkalla film själv" och "göra en kopia" till "vistas i ett mörkrum". here's hoping :P
ang fotorelaterat så har jag också med att nån gång inte ha fler än 4st rullar oframkallade (är runt 30 nu tror jag, mest färg och mycket mellis. jag kollar på om lokala stället kan ge schysst rabatt)

Svar: Hmm. Det där var något att tänka på. Om inte annat för att komma på vad jag faktiskt vill. :D
analogier.blogg.se

Upp