Någon annanstans

 
Jag älskar landsbygden. Trots att jag är född och uppvuxen i storstockholm så känner jag mig alltid väldigt hemma på landet eller i småorter. Men än så länge är jag för feg för att ta steget att flytta. Jag vet att platsen är mindre viktig än människorna, och jag vill inte ha mina vänner två timmar bort.
 
Eftersom jag inte är mångmiljonär kommer jag aldrig ha råd med ett hus nära Stockholm, så då återstår bara alternativen att bo kvar eller att skapa ett boende där jag inte blir isolerad. Kanske ett nytt kollektiv? Kanske bara ett ställe som faktiskt går att åka kommunalt till utan större problem? Tiden får utvisa.
 
Min första lägenhet låg vid Skanstull på södermalm. Och även om jag uppskattade det egna boendet så tyckte jag inte om att bo i innerstan. Gick ju inte att parkera bilen, ingen stormarknad för billig mat, ingen skog bakom huset, alltid ett himla liv utanför. Missanpassad 20-åring. Håhå jaja.
 
Fotografiskt är det väl liknande - jag använder hellre äldre tekniker och prylar. Men samtidigt så kan jag inte förneka att det är himla kul att kunna nå ut till människor över hela Sverige med bloggen. Jag får prata med fler människor och se så mycket mer tack vare datorn. Men när det kommer till fotograferandet får den helst hålla sig utanför kameran, jag tycker bättre om saker som inte försöker göra jobbet åt mig.
 
Allmänt |
Upp