Prestationskrav

 
Jag märker att det tar ett tag att jobba sig igenom en rulle nu för tiden. 36 bilder tog drygt tre veckor sist. Jag vill ju fota mer. Film är inte dyrt för mig och jag intalar mig själv att det är okej med pang-pang. Men ändå så har jag börjat titta nogrannare, flytta runt, komponera om och slutligen ofta förkasta. Svårt att säga om det är någonting dåligt som bristande inspiration eller någonting bra. Rullarna är roligare att scanna, det är betydligt fler intressanta saker per rulle just nu.
 
Men samtidigt så är det där och gnager. Någon så involverad som jag måste väl ha mer att säga?
 
Allmänt |
#1 - - jo, den där jonas:

härligt o höra att det blir fler bra skott per rulle!

men att det gnager... du ger ju efter för mer pang-pang, det tror jag är bra. men du kanske behöver avsätta lite mer inriktat fotande också? nåt matigare att tugga i. jag kan känna att jag lite väl fokuserar på "kampen mot glömskans tyranni" för att fånga och spara vyer. jag kan förstå dom fotografer som ser sig själva som samlare.

men jo, lite idé -> utförande -> utvärdering/reflektion
hm... vänta jag ska nät-rota lite-........

Svar: Huvudet på spiken tror jag. Ska lyssna igenom det du länkade! Men i mina ögon finns inget i livet jag kan göra till projekt. Får tänka några varv! ;)
analogier.blogg.se

#2 - - jo, den där jonas:

ah, here we go! för dina öron samt sinne :)
http://bildradion.se/2014/11/12/avsnitt-97-intelligenta-bilder-och-korta-projekt/

Upp