Mer färg

 
Ja, det är ingen bild jag skulle ta idag. I alla fall inte i färg. Men jag är glad att jag gjorde det våren 2014.
 
Jag har ytterligare ett tiotal rullar färgfilm från 2013 och framåt som jag inte orkat framkalla. Så bloggen kanske kommer få ett retrospektiv period snart. Mina äventyr fångade på diafilm... Dia är bra, det är så slutgiltigt. Du håller den där plastremsan framför dig och kan se bilden direkt. Just den biten plast som var där och fick ljuset på sig. Indexialt värre.
 
Ett sidospår i min fotografiska hobby är att fota mer dia när jag vill ha någonting i färg. Ha några lådor med små bilder som jag aldrig behöver bry mig om att sätta på papper eller scanna för att få se. Juveler kanske.
 
Allmänt |
#1 - - jo, den där jonas:

mumma! jag ska se fram emot fler färgbilder här då blandat med det svartvita. bilden i förra inlägget tyckte jag var bra. mer känsla än posering.

Svar: Också den en bild jag totalt glömt bort. Quelle suprise!
analogier.blogg.se

Upp