Osett

 
Satt och pillade med mobilen förut. Jag köpte den i januari och har tydligen tagit minst 800 bilder med den. Det var intressant att kika runt i galleriet, en liten bildskatt jag inte tänkt på så mycket innan. Inte på det här sättet. De är ju verkligen vardagsdokumentära, så gott som alltid tagna utan konstnärlig ambition. Oftast bara för att skicka något till en kompis. Men därför skiljer ju sig motiven också, det är fler självporträtt men framför allt mer detaljbilder.
 
I mina bilder jag tar med kameran möts det dokumentära och konsten, i telefonens bildskapande blir det som sagt inte mycket konst, och därför kanske inte så mycket att visa på bloggen här. De saknar oftast estetiskt värde (så genom det uttalandet har jag just höjt mina publicerade bilder till skyarna). Men jag kommer definitivt att spara hela bildinnehållet sedan och lägga undan, lite som en tidskapsel. 2015 på burk, behind the scenes, vad man än vill kalla det.
 
Allmänt |
#1 - - Konir:

2015 på burk, trevlig tanke. Man kanske skulle försöka sig på att få in en årlig rutin på syltningen. :)

#2 - - jo, den där jonas:

ja, praktiska bilder får en annan känsla. dom som lyckas applicera det behovet av att fota av bara för att kunna visa någonting på sitt konstnärliga/dokumentära fotande kan få en rätt så avslappnad och rakt på stil som jag kan gilla. hm... daido kanske man skulle kunna säga har en väldigt lössläppt version av det?

ibland använder jag också mobilen i brist på annat för att ta en bild jag ser. ibland lite som en anteckning för att sedan ta bilden "på riktigt".

Upp